Videooptag af produktion af forside til børnebog

Jeg har haft lyst til at prøve kræfter med videooptag på skoletube. Lillehanne har været så venlig at sende mig en kort manual til dette, hvilket hun skal have kredit for 🙂 Jeg har haft fokus på at prøve redskabet af, da jeg kan se værktøjet som en hjælp i undervisningssammenhæng – til at hjælpe elever med at være mere selvkørende og dermed have mere tid til de elever, der slet ikke er selvkørende. Jeg har ikke brugt tid på at redigere i videoen, ligesom der er passager, der helt sikkert er brug for at uddybe yderligere.

Produktion af forside til “Hubert bliver ikke forelsket”

SkoleTube: Screencast- O-Matic, til videooptag (af lillehanne)

Log på med dit uni-login. Det er også muligt at gå uden om SkoleTube, da Screencast-O-Matic også findes som en gratis online resurse. Skoletube versionen giver dog et par ekstra redigerings muligheder, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om, jeg synes, at det er en hjælp.

Nogle tips til optagelserne:

– Hav en disposition til dit speak og for rækkefølgen

– Skal du vise noget i flere vinduer, så åbn dem på forhånd

– Lav det kort, så du sige meget, så del det op i flere små videoer

Dette indlæg blev udgivet i Forside børnebog og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Videooptag af produktion af forside til børnebog

  1. lillehanne siger:

    En anderledes aflevering – enhver lærers drøm. Videoen fortæller meget fint, hvordan I har arbejdet og synliggør på den måde, at I har forstået rammerne for arbejdet, men også at I kan anvende de redskaber, vi har set på i dette forløb om CC. Flot 🙂

  2. Pingback: Afslutning og opsamling | Online & Kollaborativ (underviser – hsog)

Skriv et svar

